Problemy z tworzeniem zaplanowanej kopii bezpieczeństwa
Wiele osób administrujących serwerem Vault z pewnością napotkało na problem podczas tworzenia zaplanowanej kopii bezpieczeństwa, czyli zadania dodawanego do harmonogramu zadań serwera Windows. Okienko informujące o wystąpieniu błędu nie ułatwia diagnozy problemu:

Jeżeli Vault Server zainstalowany jest w systemie operacyjnym z inną wersją językową niż angielska jest duża szansa, że rozwiązanie tego problemu jest trywialne.
Czym spowodowany jest błąd? Różne wersje językowe systemu Windows używają różnych formatów zapisu daty w zależności od ustawień regionalnych kraju. Serwer Vault tworząc zadanie dla harmonogramu Windows wysyła je z wraz z datą zapisaną w formacie amerykańskim, czyli miesiąc/dzień/rok. Gdyby data zapisana była w formacie zgodnych z ustawieniami lokalnymi serwera Windows nie było by tego problemu.
Aby móc utworzyć zadanie tworzenia kopii bezpieczeństwa musimy lekko „oszukać” system. W tym celu przed przystąpieniem do konfiguracji zadania z poziomu ADMS musimy przejść do ustawień systemu Windows do sekcji Kraj lub region.

W otworzonym oknie wybieramy Zmień format daty, godziny lub liczb

Z listy dostępnych formatów wybieramy Angielski (Stany Zjednoczone).

Teraz możemy przystąpić do konfigurowania naszej zaplanowanej kopii zapasowej. Pamiętajmy po skończonej pracy przywrócić poprzedni format daty.
Tomasz Kolasiński
Starszy inżynier aplikacji DM